Filem Memoir Seorang Guru

Tonton Filem Memoir Seorang Guru, Pelakon Filem Memoir Seorang Guru, Sinopsis Filem Memoir Seorang Guru, Filem baru di Pawagam 2024,
Filem Memoir Seorang Guru | Filem melayu baru yang bakal ditayangkan di panggung wayang Malaysia tidak lama lagi adalah filem berjudul Memoir Seorang Guru yang diadaptasi daripada sebuah novel karya Allahyarham Azizi Abdullah.


Info Lengkap Filem Memoir Seorang Guru

Dalam Segmen Filem kali ini aku akan kongsikan dengan pembaca semua tentang informasi terkini berkaitan filem melayu baru iaitu Memoir Seorang Guru dimana korang boleh mendapatkan maklumat lanjut berkaitan filem ini seperti pengarah, pelakon, penerbit dan lain lain lagi. 

Pengarah Dan Tarikh Tayangan

Untuk pengetahuan semua, filem Memoir Seorang Guru yang diarahkan oleh Kyoll Hamzah ini akan ditayangkan di pawagam bermula 30 Mei 2024 akan datang! 

Poster Filem Memoir Seorang Guru

Penerbit Dan Pelakon

Memoir Seorang Guru merupakan sebuah filem terbitan Kalam Ariff Holdings Sdn Bhd, Tanah Merah Ventures dan Mache All Star United Sdn Bhd dengan sokongan Yayasan Guru Malaysia Berhad (YGMB). 

Filem Memoir Seorang Guru dibintangi oleh ramai pelakon hebat dalam industri seperti Datuk Rosyam Nor, Nabila Huda dan ramai lagi. Korang boleh rujuk jadual dibawah untuk senarai pelakon dan nama nama watak yang dibawakan oleh mereka. 
No. Pelakon Watak
1
Datuk Rosyam Nor
Cikgu Sunan
2 Nabila Huda Kamariah
3
Ellie Suriaty
-
4
Zul Huzaimy
-
5
Johan Asa'ri
-
6
Trisha Ooi
-
*Akan Dikemaskini Dari Semasa Ke Semasa

Informasi Ringkas Tentang Filem Memoir Seorang Guru

Tajuk Filem : Memoir Seorang Guru
Saluran : Pawagam
Tarikh Tayangan : Bermula 30 Mei 2024 
Waktu Tayangan : 
Pengarah : Kyoll Hamzah
Terbitan : Kalam Ariff Holdings Sdn Bhd, Tanah Merah Ventures dan Mache All Star United Sdn Bhd dengan sokongan Yayasan Guru Malaysia Berhad (YGMB)
Pelakon : Datuk Rosyam Nor, Nabila Huda, Ellie Suriaty, Zul Huzaimy, Johan Asa'ri, Trisha Ooi dan ramai lagi

Sinopsis Filem Memoir Seorang Guru

Filem ini mengisahkan tentang  Seorang Guru yang bernama Sunan yang menentang keras cita cita anak perempuannya Kamariah yang ingin menjadi guru sepertinya kerana bimbang perkara yang berlaku kepada dirinya terjadi kepada Kamariah. 
LihatTutupKomentar