Filem Dalang

Tonton Filem Dalang, Pelakon Filem Dalang, Filem Dalang, Filem Baru TONTON 2023 Dalang
Filem Dalang | Drama melayu baru yang akan menemui penonton di salah satu Online Streaming Platform yang popular di Malaysia tidak lama lagi adalah filem yang berjudul Dalang

Filem Dalang yang diarahkan oleh Nik Amir Mustapha ini akan bersiaran menerusi aplikasi TONTON bermula 20 Disember 2023. Korang boleh muat turun aplikasi TONTON sekarang atau layari laman sesawang Tonton untuk menonton Filem Dalang.


Kredit gambar : Instagram TONTON

Dalang merupakan sebuah filem terbitan Lumatic Films. filem Dalang dibintangi beberapa orang pelakon. Korang boleh rujuk jadual dibawah untuk senarai pelakon dan nama watak yang dibawakan oleh mereka :
No. Pelakon Watak
1
Arash Mohamad
Dato' Pin
2 Luqman Hafidz Zain
3
Wan Raja

4
Liyana Jasmay
Ayu
5
Aziz M. Osman
Ikhlas
6
Idan Aedan

*Akan Dikemaskini Dari Semasa Ke Semasa

Informasi Ringkas Tentang Filem Dalang

Tajuk Filem : Dalang
Saluran : TONTON
Tarikh Tayangan : Bermula 20 Disember 2023
Waktu Tayangan : 
Pengarah : Nik Amir Mustapha
Terbitan : Lumatic Films
Pelakon : Arash Mohamad, Wan Raja, Luqman Hafidz, Liyana Jasmay, Aziz M. Osman, Idan Aedan dan ramai lagi

Sinopsis Filem Dalang

Dalang merupakan sebuah filem yang mengisahkan tentang tiga orang individu yang cuba untuk mendedahkan rahsia tokoh bernama Dato' Pin. Beliau adalah seorang wakil rakyat yang mempunyai sisi gelap.

Tiga orang individu tersebut adalah Zain, seorang wartawan yang sering membongkar aktiviti jenayah. Seorang lagi adalah Ikhlas, seorang ahli perniagaan dan pendakwah  terkenal dikalangan penduduk setempat dan akhir sekali adalah Ayu, yang mengetuai operasi rahsia kepunyaan Ikhlas. 
LihatTutupKomentar