Filem Banglo Seksyen 12

Tonton Filem Banglo Seksyen 12, Pelakon Filem Banglo Seksyen 12, Sinopsis Filem Banglo Seksyen 12, Filem baru di pawagam 2024,
Filem Banglo Seksyen 12 | Filem melayu baru yang bakal ditayangkan di panggung wayang tidak lama lagi adalah filem bertajuk Banglo Seksyen 12. Untuk pengetahuan semua, filem ini diinspirasikan oleh sebuah novel dengan tajuk yang sama terbitan Buku Prima hasil nukilan  Hasrudi Jawawi.

Baca juga : Senarai Filem Melayu Tayang Bulan Januari 2024

Filem Banglo Seksyen 12 yang diarahkan oleh Dharma Nasution dan Intan Ladyana ini akan ditayangkan di pawagam Malaysia bermula 25 Januari 2024.


Kredit gambar : Instagram Prisma Pictures Sdn Bhd

Banglo Seksyen 12 merupakan sebuah filem terbitan Prisma Pictures Sdn Bhd. Filem Banglo Seksyen 12 dibintangi beberapa orang pelakon. Korang boleh rujuk jadual dibawah untuk tengok senarai pelakon dan nama watak yang dibawakan oleh mereka :
No. Pelakon Watak
1
Intan Ladyana

2 Mustaqim Bahadon
3
Faezmalek

4
Hariz Hamdan

5
Silfeny Osman

6
Aniq Suhair

7
Aliff Shauqeen

8
Shukry Ramlee

9
Din Tamam

10
Airil Hafiz

11
Windz Neom

12
Suhaimi Azmi

13
Faris Fitri

14
Naz Aqiera

*Akan Dikemaskini Dari Semasa Ke Semasa

Informasi Ringkas Tentang Filem Banglo Seksyen 12

Tajuk Filem : Banglo Seksyen 12
Saluran : Pawagam
Tarikh Tayangan : Bermula 25 Januari 2024
Waktu Tayangan : 
Pengarah : Dharma Nasution, Intan Ladyana
Terbitan : Prisma Pictures Sdn Bhd
Pelakon : Intan Ladyana, Mustaqim Bahadon, Faez Malek, Hariz Hamdan, Silfeny Osman, Aniq Suhair, Aliff Shauqeen, Shukry Ramlee, Din Tamam, Airil Hafiz, Windz Neom, Suhaimi Azmi, Faris Fitri, Naz Aqiera dan ramai lagi. 

Sinopsis Filem Banglo Seksyen 12

Menurut novel, filem ini mengisahkan tentang sekumpulan penerjah aktiviti paranormal memilih banglo seksyen 12 untuk merakam aktiviti tersebut. Banglo tersebut digelar sebagai banglo angker kerana beberapa tahun yang lalu pernah berlaku tragedi seram yang melibatkan pembunuhan enam orang remaja. 
LihatTutupKomentar