Pengalaman Baiki Radiator Rosak Di RBM Radiator Specialist

Servis radiator di RBM Radiator Specialist, Kedai Radiator di Bandar Saujana Putra Jenjarom Selangor, kedai baiki radiator, kedai radiator terbaik
Hai korang! Untuk story hari ini aku nak kongsikan pengalaman membaiki radiator bermasalah di RBM Radiator Specialist yang terletak di Bandar Saujana Putra Jenjarom Selangor. Seperti biasa kalau aku bercerita memang akan panjang sikit! 

So, sebelum korang meneruskan pembacaan bolehlah sediakan karipap goreng dengan air teh panas dekat sebelah sambil baca pasal pengalaman aku baiki radiator dekat RBM Radiator Specialist.

RBM Radiator Specialist Bandar Saujana Putra

RBM Radiator Specialist

One day waktu aku tengah drive aku perasan temperature kereta aku naik! Bila temperature naik biasanya disebabkan oleh air dalam radiator berkurangan. Bila dah jadi macam tuh aku terus parking kereta dalam garage pastuh tunggu enjin kereta sejuk dulu sebab nak check air. Bila dah buka penutup radiator tuh memang confirmed la air kurang. 

Pengalaman Membaiki Radiator Nissan Cefiro A32 Rosak Di RBM Radiator Specialist

Bila air dah kurang kenalah bawa pergi bengkel kan? Jadi, aku pilih untuk datang dekat RBM Radiator Specialist di Bandar Saujana Putra sebab dorang obviously pakar dalam menyelesaikan masalah radiator kereta. 

Reason lain kenapa aku pilih nak datang RBM Radiator Specialist adalah disebabkan oleh review dari pelanggan yang pernah servis radiator kereta dorang dekat sini. Walau pun ada juga review yang kurang baik tapi review positif lebih banyak. 

Aku ke RBM Radiator Specialist pada hari Isnin (19 Disember 2022), waktu aku sampai Alhamdulillah ada pekerja yang terus approached tanya apa masalah kereta aku. Bila cakap radiator kurang air jer dorang dah boleh detect dekat bahagian mana yang bocor. 

Baiki Radiator di RBM Radiator Specialist

Pada awalnya aku ingat nak kena tukar casing jer sebab bocornya dari situ tapi bila dorang buka dan check further nampaknya kena tukar radiator terus sebab dia dah mula mereput. Kalau tak tukar sekarang, in future tetap kena tukar jugak. Jadi aku terus tukar yang baru jer.

Kalau korang datang servis atau baiki radiator kereta dekat sini dorang akan bagi estimated harga. Jadi, korang boleh decide samada nak baiki atau tidak. Kalau rasa mahal mungkin dorang boleh suggest baiki apa yang penting dulu. 

Mungkin nampak simple tapi bagi aku inisiatif macam nih sangat penting sebab kita nih rakyat marhaen yang kais pagi makan pagi kais petang makan petang. bila dah tahu harga dulu bolehlah kita get ready. Kalau lepas baiki baru tahu harga takut pengsan kat dalam kedai pulak haha. 

Untuk kes aku Alhamdulillah harga yang diberikan masih dalam bajet. Jadi, aku proceed jer untuk tukar radiator baru tapi masalahnya dorang tak boleh nak buat terus sebab dorang perlu order radiator tuh dulu. Disebabkan itu, aku tinggal jer kereta dekat kedai dorang and ambil balik bila dah siap nanti.  

Besoknya pula (20 Disember 2022) hari selasa ada pekerja RBM Radiator Specialist whatsapp aku informed barang belum sampai lagi. Aku tak ada masalah pun kalau tak sampai lagi sebab barang order nih mesti akan ambil masa. 

Hari Rabu (21 Disember 2022) dalam jam 11 pagi dorang mesej lagi bagitau barang belum sampai. Waktu nih aku agak impressed dengan servis dorang sebab sebelum ini tak pernah lagi  aku tinggal kereta dekat mana mana bengkel dorang akan update customer progress dari awal sampai siap kereta.

Servis macam nih memang patut dipuji sebab pelanggan akan sentiasa aware dengan apa yang berlaku dekat kereta dorang. Belum sempat kita nak tanya dorang dah bagitau awal awal haha. 

Nak dijadikan cerita, radiator tuh sampai pada hari yang sama which is hari rabu (21 Disember 2022) tapi dah petang. Walau pun dah petang dorang masih gunakan masa yang ada untuk pasang radiator kereta aku.

Macam yang aku cakap, dorang update progress dan proses pemasangan dekat aku dari awal sampailah siap. Dorang hantarkan gambar radiator, gambar pressure test dan lain lain. Sempat jugalah kereta tuh siap pada hari rabu tapi dah lewat petang. Waktu tuh kalau tak silap aku dah jam 6 petang. Nak keluar ambil pun dah malas sebab nanti nak kena hadap jalan jammed orang balik kerja. jadi aku decide untuk ambil pagi khamis.


Baiki Radiator di RBM Radiator Specialist

Besoknya (22 Disember 2022) hari khamis pagi aku terus booking grab dan pergi RBM Radiator Specialist untuk ambil kereta. Untuk bayaran pulak aku bayar guna cash tapi kalau korang tak nak bayar cash atau tak bawa cash boleh jer transfer ke nombor akaun RBM Radiator Specialist. 

Setakat sekarang ini kereta aku berada dalam keadaan yang baik. Semuanya berfungsi dengan sangat bagus! Kalau ada apa apa update aku akan kongsikan dengan korang semua dalam artikel lain. Jadi, korang kenalah follow arepnakbebel.com supaya tak terlepas cerita cerita lain hehe.

RBM Radiator Specialist

Alamat : 74, Jalan SP 8/4, Bandar Saujana Putra, 42610 Jenjarom, Selangor
Waktu Operasi : 9:00 Pagi hingga 6:30 Petang
Nombor Telefon : 017-7539516

Social Media RBM Radiator Specialist

Twitter : @rbmradiator
Youtube : RBM Radiator TV
LihatTutupKomentar