Khamis, 10 April 2014

Kisah bilangan rambut yang semakin merundum (Sikit).

Assalamualaikum.
Rambut.Hmmm..Rasa sebak tertubi tubi bila sentuh tentang isu rambut. Dulu rambut aku seperti Iklan shampoo tapi sekarang dah macam iklan Yum Nam pulak.. Makin lama makin sikit.. Serious rasa macam nak menangis dalam hujan sambil hentak tangan atas jalan raya..sobs.. Bukan perempuan jer tahu yang risau pasal rambut.. Lelaki pon risau jugak walau pon kami tahu kalau kami botak  pon kami tetap HOT.eh!


Rambut aku nih jenis yang susah nak style kan..Dulu masa time time sekolah rambut belah tengah choulls..bila tengok balik memang lawak die tahap gelak sakit perutlah..jadi rasanya tak perlu nak upload kat sini dan malukan diri sendiri dengan sengaja.lol. Selain dari belah tengah aku pernah potong rambut pendek pastuh buat pacak pacak..tapi nan hado..sejam selepas dipacakkan..rambut aku kembali seperti asal T__T. bila masuk kolej pulak..dari semester satu sampai dah konvo..rambut aku macam kat atas nih..style rambut tempurung.

bila dah start kerja..stress die lain macam sikit..rambut aku mula hilang sedikit demi sedikit..bila mandi aku selalu buat kerja matematik..kira berapa helai rambut aku gugur..lepas tuh mulalah aku stress pastuh rambut makin banyak lagi gugur..bila aku buat rambut ala ala tempurung tuh dah tak menjadik sebab rambut tinggal sikit jer kat depan..sooo, terpaksa tukar sikit penampilan..cehhh..gituh kan..


bila upload gambar nih kat instagram ada kawan aku komen..rambut aku macam P.Ramlee dan diikuti dengan "hahahaha" dibelakangnya..aku tak pasti samada itu adalah satu pujian atau pon cacian. keliru sekejap. Tapi bila buat macam nih tiap tiap hari nak kena pakai wax. rimas jugak sebab aku nih pemalas.oppss..

P/S: Ade sapa sapa boleh cadangkan produk yang boleh lebatkan balik rambut tak? dan pleaseeeee jangan cakap Yun Nam...produk lain hokeh!

26 ulasan:

  1. syempoo bawang bro...hurmmm..lain2 aq x thu sngt melainkan yum nam boleh??..huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. ramai jgk yg cadangkan syampoo bawang..tgklah nanti..usha2 kt watson..

      Padam
  2. syampoo yang d guna tak sesuai kot

    BalasPadam
    Balasan
    1. mungkin jgk..bulan nih try tukar shampoo..

      Padam
  3. alahai sama lah kita masalah rambut ni muncul bila semakin berumur.. cuba try pakai bajaj almond drop... mna tau kot menjadi

    BalasPadam
    Balasan
    1. xpernah dengar produk tuh..mane nak dptkan..

      Padam
  4. tapi aku suke rambut pendek.
    mudah nak buat rambut spike.
    kalo dah panjang, kena sikat cam biasa je la..haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku xleh wat spike sbb tuh biarkan panjang haha..

      Padam
  5. lainnya rupa dari gambar atas tu.. :) now npk matured

    BalasPadam
    Balasan
    1. matured?adakah itu satu pujian?? lol

      Padam
    2. Im on her side. Lagi matured :) And yes, this is a compliment from my side. Hewhew

      Padam
  6. salam. sy pun menghadapi masalah yang sama :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam cik itah...kite kene carik jalan penyelesaian nih..hehe

      Padam
  7. akk suggest ambik suplemen utk kuatkn rambut,Zinc complex shaklee.Murah je dik non, RM33 for 4 months!4 months taw..hehehe..alhamdlh setkt ni kawan2 akk puas hati. :) berminat?wassap akk @ 011-21121422 erk.

    BalasPadam
  8. lama xblogwalking, mekaseh sudi singgah :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. luqman pon dah lame x blogwalking..nih pon bru nk start balik..hehe,,tq sbb singgah sini jgk.

      Padam
  9. Balasan
    1. luqman skg ngah usha2 produk yang boleh lebatkan balik rambut..huhu

      Padam
  10. salam...jenjalan sini.....ok apa stail mcm tu....nampak matang..

    BalasPadam
  11. dulu ada org cakap, kalau nak rambut lebat, pakai tancho pomade. yg warna hijau tu. try google. murah aje

    BalasPadam
    Balasan
    1. yeke...tq Joehaz..nanti sy try google..huhu

      Padam