Jumaat, 12 Julai 2013

Dari dapur rumahku : Nasi Kerabu

By luqman zakaria  |  01:00 11 comments

Alhamdulillah..kenyang yang amat..arini berbuka puasa makan nasi kerabu..dalam bulan puasa nih..senang je nak makan nasi kerabu..kat bazaar Ramadan tuh..ramai jer orang jual tapi kat kampung aku nih mana ada bazaar Ramadan..kalau nak makan nasi kerabu terpaksalah duduk depan rumah tunggu nasi jatuh dari langit dengan kerabu kerabunye sekali..*ok tak lawak..

Kalau orang yang pandai masak tuh takpelah kan..boleh buat sendiri..kalau orang yang tak pandai macam aku nih kenalah tunggu mak yang masak baru boleh makan..teringin jugak nak belajar masak sebab senang nanti..nak makan apa apa boleh masak sendiri..tapi itulah..aku ingatkan belajar masak nih senang tapi rupa rupanya tido lagi senang..eh!..cakap je malas..habes citer kan..hehe..



Haa…tudia..sedap giler..ingatkan nak makan sikit jer tapi nan hadoo.. hasil air tangan ibu nih memang awesome..masak simple simple pon sedap..tak kesahlah makanan kat bazaar Ramadan tuh sedap sampai berdozen dozen orang beratur nak beli tapi last last masakan ibu jugak yang terbaik..

Oh yer..sekarang nih susah sikit kalau nak blogwalking..internet tade..kalau ade pon tak selalu..macam sekarang ini..aku guna Hot Tiket..bertahan untuk beberapa hari jer..lagi pon ade quota kan..guna kejap dah habes..sodihh…


Baru je activate tadi..2 3 hari lagi habeslah..hehe..takpelah..sekurang kurangnya boleh update blog..boleh kurangkan kebosanan aku..hurmm..arini korang berbuka makan ape..share sharelah sikit..nak tanye jugak..sape selalu pergi Bazaar ramadan jalan raja alang..meriah tak kat situ tahun nih? rindu pulak..sobss..sobbss...Salam Ramadan!

Author: luqman zakaria

Hello, My name is luqman zakaria and i am the author/writer of this blog. If you have any enquiries, feel free to contact me via email que_man91@yahoo.com or you can reach me thru facebook and instagram. Thank you and have a pleasant day.

11 ulasan:

  1. wah sedap tu......air tangan mak memang sapa pun tak bleh celen...

    BalasPadam
  2. sedappppnya... giler lma xmakn nasi kerabu...huhuhu *nak balikkkkk kggggg....huhuhukk :P

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehe..jom jom makan nasik kerabu :)

      Padam
  3. aku makan nasik biasa je.haha :P
    tapi bulan2 pose ni banyak sayur pulak dari lauk..

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehe..bguslah byk mkn sayur..hehehe

      Padam
  4. nasi kabu sedak sokmo dihhhhh,hehe....selamat berpuasa ore kapong terr :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. meme ahh!!hehe..selamat berpuasa jgk :)

      Padam
  5. wah!! dah lama ak tak makan nasi yang berwarna biru ni..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku mkn nih dengan nasik putih jer BK~

      Padam
  6. perkhh sedap tu,,, btw selamat bepuasa,,tak terlambat lg kot nk ucap..haha

    BalasPadam

E-mail Newsletter

Sign up now to receive breaking news and to hear what's new with us.

Recent Articles

© 2014 LUQMAN ZAKARIA. WP themonic converted by Bloggertheme9. Published By Gooyaabi Templates | Powered By Blogger
TOP