Jumaat, 11 Mei 2012

Air Sirap [ ingat pasar borong ke? ]

Aku nih kalau pergi kedai makan je..nih la satu satu nya air yang aku akan order..susah nak tukar selera..tapi takdelah selalu sangat..time tade idea nak minum air ape..aku order je sirap..nak dijadikan citer..tadi aku dah siap beli makanan tapi alamak..air plak tade..terpaksalah singgah kedai mamak kat area rumah nih.

     gambar hiasan.sumber dari google

Keadaan masa order air sirap tuh normal je..tapi alkisahnya bile aku nak bayar ..sebelum bayar aku tanyalah "berapa yer?..dengan selamba badak die cakap RM1.70! ...mahal seyh! bagi aku lah..kalau korang maybe harga pasaran ke apa kan..automatically muka aku beraksi..toinkkkk!!! [makna kata buat muke pelik plus OMG plus LIKE SERIOUSLY?? ]..bile die tengok muka aku camtuh die cakap ape tau!

- erm..tapelah...saya bagi RM1.50 je -

pelikkan..macam bargain barang borong pulak..siap boleh tawar menawar lagi tuh..kalau aku cakap "takleh kurang lagi ke abg?"..ape respon die agaknya kan..

6 ulasan:

  1. mak ai, sirap je pun seringgit 7kupang?? ish,ish..

    BalasPadam
  2. @babycomel : enyirap kan dengar!!hehe

    BalasPadam
  3. Sirap seringgit! Huhu. Buat sendiri, free. Hehe. Zaman sekarang, semuanya cekik duit.

    BalasPadam
  4. @farhanadr : kl biase la..tapi kalau nk cekik darah pon agak agak la..kan..sirap je pon..lagi pon kedai biase..bukan starbuck or secret recipe ke~ huhu

    BalasPadam
  5. Ishhhh..melampau laaaa mamak tu...aku sunat lg kang...

    BalasPadam
  6. A:F:A : jom sunatkan lagi..haha~

    BalasPadam